JONNA TIMESGÅRD

om träning ochså.

Måndaaaaaaag.

BLOGGEN!!! Idag har jag tränat ett pulsmedel (?) pass. Det var faktiskt otroligt roligt!!!! Varför har jag inte gjort detta tidigare? Detta ska jag verkligen börja med. Bra för kordination och öka pulsen för det gör jag ju fan aldrig. Ska försöka gå på något mer dans aktikt pass, sen har vi ju också yoga som jag så gärna vill testa på. Spääääännande.

Vet inte riktigt hur många det är som gymmar som läser min blogg, men jag har lust att dela lite info  - jag är inget proffs direkt så om ni har åsikter om något, säg de. 

För er som vill komma igång att gymma, Ir som har men inte riktigt vet hur, lär er tekniken först. Absolut jätte viktigt. Det är inte alls svårt, antingen frågar ni en ansvarig på erat gym, frågar mig Ir någon, eller tittar på videos på youtube.  Men kom ihåg att vara kritisk till alla videos ni ser, bara för att en person säger en sak, betyder det inte att det behöver vara så. Kolla flera olika för att vara säkra. 

Jag själv ser folk hela tiden på mitt gym som har urdålig teknik och det resulterar ju bara i skador senare. 

SÅÅÅ

Värm alltid upp ordentligt. Spring/gå/crosstrainer/rodd i över fem minuter med högt tempo. Värm upp alla leder och alla muskler (detta tycker jag är viktigt för det är väldigt vanligt med skador pga dålig uppvärmning).  Gör rygglyft, armhävningar - smala, breda, på knogar osvosv, axellyft, fällknivar eller några situps, benböj, gummiband är även bra att använda för uppvärmning!

Sen till nybörjare elr vad man säger. BÖRJA MED LÄTTA VIKTER och se till att tekniken sitter, efter några pass när en känner sig säker, kör tyngre. Försök även att undvika så mycket maskiner som möjligt, fria vikter är bättre. 

Stretch som alla vet är viktigt och är sjukt tråkigt. Bara göra, lyssna på typ titanic musik Ir Drake så kommer man in i harmonisk stämning : ) 

Detta inlägg blev inte riktigt som jag har tänkt mig men aja. Hitta en träningsform som är najs, och gör det bara. T ex poledance för mig har gjort så jag vill prestera i högre tempo på gymmet, stretcha mer och stärka mina handleder för det är mina svagheter för polen. 

Blablablabla. Haha fick typ ångest över att detta inlägg blev så rörigt MEN jag är inte värre än Dessie iaf.

Nedanför ser ni dagens outfit.

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas